לייעוץ התקשרו 077-4447503

    עבירות אלימות חמורות

    המונח הלקוני ‘עבירות אלימות חמורות’ מייצג קשת רחבה מאוד של מקרים שיכולים לנוע מתגרה בין נהגים בכביש שמסתיימת באגרוף, דרך מקרים לא פשוטים של אלימות במשפחה ועד ניסיונות רצח שהותירו את הקורבן במצב של נכות.

    תקיפה

    בהקשר של עבירות אלימות חמורות לרוב מונח המפתח יהיה ‘תקיפה’. המחוקק מגדיר תקיפה בתור כל הפעלת כוח או מגע על אדם אחר ללא הסכמתו, וכאמור מדובר בהגדרה רחבה מאוד שהפעולה הממשית המסתתרת מאחוריה יכולה להיות דחיפה אגבית ועלולה גם להיות הנחתת סדרת מהלומות במוט ברזל על ראשו של פלוני. זה המקום לציין שלמרות שהמונח מהווה מטרייה רחבה הרשעה (כמו גם הבשלה לכתב אישום) בדרך כלל תתקבל על פי מבחן התוצאה של התקיפה. קרי, ענישה משמעותית תיפסק בדרך כלל רק במקרים הפגיעה בקרבן גרמה לו לחבלה של ממש. לרוב עבירת התקיפה תבשיל לכתב אישום חמור כאשר התקיפה מוגדרת – ‘תקיפה בנסיבות מחמירות’. מה הן אותן נסיבות מחמירות שהופכות את העבירה (ורף הענישה מוכפל) לחמורים יותר? ובכן, יש סדרה ארוכה של קריטריונים שהופכים ‘תקיפה’ ל’תקיפה בנסיבות חמורות’, כמו בין היתר: מקרים של אלימות בתוך המשפחה בדגש על אלימות כנגד בני זוג או תקיפת קטין; תקיפת עובד ציבור במסגרת תפקידו או על רקע תפקידו (במקרה של תקיפת עובדי הוראה המחוקק קבע רף ענישה מיוחד), תקיפת עובד בעבודת חירום (למשל תקיפה של חובשי מד”א); תקיפה שנעשתה באמצעות נשק קר או נשק חם; תקיפה שבוצעה על ידי מאדם אחד וכ’ו.

    לפנות לעורך דין פלילי

    כמו שראיתם מרחב ההגדרה של עבירות חומרות רחב וכללי, לכן ההמלצה היא שבכל מקרה בו אתם נחשדים או מואשמים בעבירה חמורה כמו תקיפה, חשוב לפנות לעורך דין פלילי שמתמחה בייצוג חשודים בעבירות אלימות חמורות, כמו למשל עורך הדין רונן בנדל. ליווי וייצוג של עורך דין בהליך עשוי במקרים מסוימים לעשות את ההבדל שבין סגירת התיק לאחר חקירה קצרה ובין מאסר של כמה שנים. כדי להרשיע בתקיפה דרושה ראייה ישירה ולא ניתן להרשיע בתקיפה על סמך ראיות נסיבתיות, עורך דין מנוסה ידע למצוא את נקודת התורפה בתביעה או להציג טענת הגנה משכנעת, כמו למשל – הגנה עצמית.

    קצת עליי:

    לייעוץ וייצוג מקצועי חייגו או השאירו פרטים:

    077-4447503



      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      לעורך דין וואצאפ
      דילוג לתוכן