לייעוץ התקשרו 077-4447503

    עורך דין עבירות סמים

    בעבר לא היה צריך באותו עורך דין עבירות סמים.

    בסוף שנות החמישים ועד אמצע שנות השבעים התנהלה מלחמת וייטנאם בהתערבות אמריקאית משמעותית, שבעקבותיה התארגנה תרבות “ילדי הפרחים” בארה”ב. תרבות ילדי הפרחים התפשטה מעבר לארה”ב לכל רחבי העולם – דגלה בשלום, שוויון, אהבה וסמים. בין היתר דגלו באוכל צימחוני, שמירה על איכות הסביבה ושימוש בסמים מעוררי הזיות ומריחואנה (קנאביס).

    ילדי הפרחים וסמים – בתחילה התנהלה תרבות זו כתנועת נוער כמחאה למלחמת וייטנאם ומאוחר יותר תפיסת עולמה נתנה דגש למוסיקה וסמים ובעיקר סם הקנאביס. סם הקנאביס תואר כמשרה התרוממות רוח המביאה לשלווה ואושר. בקיץ 1967 חגגו ילדי הפרחים אהבה חופשית וסמים, בעיקר קנאביס ו –LSD בפסטיבל הרוק הידוע “פסטיבל מונטריי”. באוגוסט 1969 קיימו ילדי הפרחים את ההפגנה המשמעותית נגד מלחמת וייטנאם – פסטיבל וודסטוק. במשך שלושה ימים עשו מוזיקה, אהבה ועישון קנאביס.

    תרבות ילדי הפרחים נמשכת גם היום, למרות שאיננה מוחצנת כמו בשנות השישים, היא עדיין קיימת ודוגלת בשלום, חופש ושימוש בסמים פסיכודליים ובעיקר קנאביס. אחד התוצרים של תנועת ילדי הפרחים היה המחזמר שיער, שביטא את השאיפה לשלום, סקס, מוזיקה וסמים.

    גם היום, השימוש בקנאביס הוא תוצר משמעותי של תקופת הזוהר של ילדי הפרחים של שנות השישים והשבעים. מהו אותו קנאביס שגרם לילדי הפרחים התמכרות , להניף ולסמל את דגל החופש, עד כדי כך שאפילו ממשלות ישראל בשנים האחרונות פועלות להפיכתו לחוקי, אי הפללת המשתמש בו (עד 20 גר’ ומעל גיל 21) תוך מתן תוקף חוקי לשימוש בו. יש להזכיר כי, הקנאביס הינו סם מסוכן ונמצא תחת עבירות סמים עו”ד פלילי תותח מומלץ כי ייעץ במקרה של הסתבכות פלילית.

    קנאביס או כפי שכונה מריחואנה בעבר, הינו צמח שממנו מייצרים שני חומרים כימיים עיקריים:

    • THC – חומר פסיכואקטיבי – מרכיב כימי המשפיע על מערכת העצבים ושינויים בתפקוד המוח הגורמים וכתוצאה מכך נגרם שינוי בהכרה, תפיסה, מצב רוח ובהתנהגות האדם. לחומר ה-THC יש שימושיים רפואיים ושימושים לא רפואיים.
    • CBD – לעומת ה-THC לחומר הכימי המופק מהקנאביס ה-CBD יש יותר שימושים רפואיים. עלפי המחקרים, שימוש לזמן קצר ב-CBD אינו פוגע בזיכרון לטווח הקצר כמו שה-THC פוגע.

    סגולותיו של הקנאביס בדגש על החומר הכימי CBD הביאו את המחוקק והמערכת הפוליטית במדינת ישראל לחתור למצב בו השימוש בקנאביס לא יהיה פלילי ויינתן תוקף חוקי לשימוש בו.

    ייעוץ משפטי של עורך דין עבירות סמים – אישום סחר בסמים

    האם חוק הקנאביס שעלה בכנסת בחודשים האחרונים ימנע אישום פלילי?

    מהי רפורמת הקנאביס וחוק הקנאביס כפי שהוצע בהמשך?

    בחודש מרץ 2017 אישרה ממשלת ישראל רפורמה בעקבות וועדה מיוחדת אשר המליצה לשינוי מדיניות שימוש בקנאביס. מטרת וועדה זו, בהשתתפות נציגי המשטרה, משרד לביטחון פנים ומשרד הבריאות הייתה בשני תחומים:

    1. אי הפללת משתמשי קנאביס.
    2. מתן תוקף חוקי מלא לשימוש בקנאביס.

    הרפורמה שאושרה במרץ 2017 איננה נותנת תוקף חוקי מלא לשימוש בקנאביס ועדיין תהיה בלתי חוקית, אך תהיה מחוץ לדין הפלילי. בהמלצת המשטרה, משתמשים בקנאביס במרחב הפרטי שיתפסו לראשונה לא יטופלו בהיבט הפלילי ויוזהרו. שימו לב, שעדיין, סחר בסמים עו”ד מומחה בתחום מחייב יעוץ בתחום הקנאביס.

    במהלך אמצע שנת 2019 הובילה הממשלה תהליך לשינוי השימוש בקנאביס רפואי וכמו כן, חקיקה לייבוא וסחר של הקנאביס הרפואי. עד שלא יסתיים תהליך חקיקה זה בתחום סחר בסמים עו”ד פלילי רצוי שיהיה בתמונה.

    בתחילת שנת 2021 הממשלה החלה בתהליך מחיקת רישומים פליליים על אחזקה ושימוש אישי של קנאביס, בתוך כך היה ניסיון להתאים מודל בו תהיה מכירה מפוקחת של הרשויות על שימוש ומכירת קנאביס. אך החוק כפי שהועלה ביולי 2021  נפל:

    חוק אי הפללה ומתן תוקף חוקי לשימוש בקנאביס

    בשלב ראשון יתאפשר שימוש של עד 50 גרם לצריכה אישית (להזכיר, אחזקה מעל 5 גרם עד כה הינה סחר בסמים קשים). ועדיין, המכירה והסחר יהיו בלתי חוקיים לבלתי מורשים. כמו בתחום עישון הסיגריות, כך גם עישון בקנאביס במקומות ציבוריים יאסר. לאדם שיש רישום פלילי בשל אחזקת סם הקנאביס, יוכל לפנות למשרד המשפטים ולבטלו. מכאן, על מנת לאפשר מתן תוקף חוקי מלא למסחר (על פי מתווה של 50 גרם למשתמש מעל גיל 21) יגובש חוק בכנסת.

    כאמור, והדרך עוד ארוכה, על פי התכנון באם הצעת החוק לא הייתה נופלת ביולי 2021  במהלך של שנה עד שנתיים היה מתבצע תהליך של פתיחת שוק הקנאביס, מתן היתרים לגידול, הפצה ומכירה תוך פיתוח תוכנית הסברתית למניעת שימוש והתמכרות בקרב הנוער במדינת ישראל.

    הערה: קנאביס הינו סם מסוכן וממכר, ולמרות המאמצים למתן תוקף חוקי לשימוש ומסחר בו, יש לקבל ייעוץ משפטי פלילי אישום סחר בסמים

    למידע נוסף

    עורך דין לעבירות סחר

    עורך דין עבירות סמים

    משרד עורכי דין פלילי

    קצת עליי:

    לייעוץ וייצוג מקצועי חייגו או השאירו פרטים:

    077-4447503



      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      לעורך דין וואצאפ
      דילוג לתוכן