לייעוץ התקשרו 077-4447503

    מעצר עד תום ההליכים

    במסגרת הגשת כתב אישום, התביעה רשאית להגיש בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים. משמעות הדבר כי הנאשם יהיה במעצר כל עוד נמשך הליך פלילי נגדו. כל הפרטים על מעצר עד תום ההליכים בכתבה הבאה.

    מהו מעצר עד תום ההליכים?

    במסגרת הגשת כתב אישום התביעה רשאית להגיש בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים במסגרת פשעים שביצע כמו למשל פשעי מחשב משמעות הדבר כי הנאשם יהיה במעצר כל עוד מתנהל נגדו הליך פלילי- מדובר על מונח המכונה בשם העמדה לדין וכאן יש צורך במעורבות של עורך דין דיני אינטרנט.

    אילו תנאים צריכים להתקיים על מנת שבית המשפט יעצור נאשם עד תום ההליכים?

    ישנם מספר תנאים שצריכים להתקיים על מנת שבית המשפט יחליט על מעצר עד תום ההליכים.

    קיום ראיות: על בית המשפט להחזיק בראיות לביצוע עבירה.

    קיום עילת מעצר: שיבוש הליכי משפט במידה והחשוד מהווה סכנה לביטחון המדינה.

    מעצר מסוג זה מכונה גם העמדה לדין. במסגרת הגשת כתב אישום בגין עבירות סמים או עבירות של רישום פלילי התביעה רשאית לבקש לעצור את הנאשם עד סיום המשפט בו יוחלט האם הוא זכאי או אשם.

    הבקשה למעצר מוגשת לבית המשפט בו הוגש האישום כאשר השופט דן בהגשת הבקשה. הדיונים הם דיונים פומביים ומתנהלים בנוכחותו של הנאשם, אלא אם כן אין לו אפשרות להגיע. במסגרת מעצר על בית המשפט למנות לנאשם סנגור, אלא אם כן הוא הודיע שהוא מוותר על סנגור. במקרה של עבירות סמים, חשוב לשכור את השירות של עורך דין עבירות סמים.

    קיימת אפשרות לדחות את הדיון בבקשת המעצר על מנת לאפשר לסנגור ללמוד את חומר החקירה

    בית המשפט רשאי בהתאם לבקשת הסנגור לדחות את הדיון במעצר לתקופה של 30 ימים, כאשר בתקופה הנ”ל יוחזק הנאשם במעצר במטרה לאפשר לסנגורו לעיין בחומרי החקירה. בקשת המעצר עד תום ההליכים מוגשת עם כתב האישום והסנגור יכול לעיין בחומרי החקירה רק לאחר קריאה מקיפה של כתב האישום.

    חשיבות של  סיוע מטעם עורך דין פלילי

    במקרה של עבירות מחשב או עבירות מין- חשוב ביותר להסתייע בשירותו של עורך דין פלילי. עו”ד פלילי מומחה נחשב לבעל השפעה חשובה ביותר על התנהלות ההליך המשפטי. מתוקף תפקידו הוא לשכנע את בית המשפט כי הראיות שהתביעה מציגה אינן מספיקות להוכחת אשמה וכי מרשו אינו מסוכן לציבור ואין הצדקה למאסר בפועל ויש אפשרות לשקול חלופה בדמות מעצר בית או שחרור בערבות. מדובר על שלב חיוני ביותר בו יש חשיבות עליונה לניסיונו של עורך דין מנוסה בהליך שחרור ממעצר ועליו להיות בקיא בראיות של התיק. נוסף על זאת, עורך דין יכול לפעול לשינוי בהחלטת בית המשפט במספר דרכים:

    תסקיר שירות מבחן: התסקיר ניתן על ידי קצינת המבחן וכולל את חוות הדעת שלה בנוגע למסוכנות של הנאשם. התסקיר נכתב בעקבות פגישה של קצינת המבחן עם הנאשם וכן עם מפקחים. מכאן, הכנה של עורך דין פלילי יכולה לסייע רבות בהכנת הנאשם לקבלת חוות דעת חיובית בתסקיר. בית המשפט יכול להורות על ההגשה של התסקיר, גם במקרה בו הנאשם משוחרר בעת הדיון, זאת על מנת לבדוק את הנסיבות האישיות ומשמעות המעצר עבורו.

    לתסקיר יש חשיבות רבה מבחינת הנאשם והוא מצטרף לשאר העובדות והנסיבות שהוצגו בבית המשפט. לתסקיר יש חשיבות עליונה בשל העובדה כי קצין המבחן אשר אחראי על כתיבת התקציר משוחח עם הנאשם ובוחן מקרוב את המקרה. נציין כי יש חשיבות עליונה לתסקיר מעצר טוב ולכן עורך דין פלילי תותח צריך להסביר לנאשם כמה שיותר פרטים טרם הפגישה עם קצין המבחן על מנת שהוא יגיע כמה שיותר מוכן במטרה לשנות את חוות הדעת של קצין המבחן משלילי לחיובי.

    • ערר: כאשר בית המשפט החליט על מעצר עד תום ההליכים עורך דין יכול להגיש ערעור על החלטה.
    • עיון חוזר: במידה ויש שינוי בנסיבות המעצר, יש אפשרות לבקש מבית המשפט לשוב ולשקול את נחיצותו של המעצר.

    מה חשוב להביא בחשבון במסגרת בחירת עורך דין?

    חשוב ביותר לשכור את השירות של עורך דין מקצועי בייצוג נאשם המצוי במעצר. עורך דין בעל ניסיון רב יסייע רבות וישיג את התוצאה הטובה ביותר עבור הנאשם. על מנת לשכור עורך דין מקצועי יש לתת את הדעת על הפרמטרים הבאים:

    מקצועיות: במסגרת עבודתו על עורך הדין להפגין מקצועיות רבה על מנת לסייע לנאשם.

    אמינות: נוסף על כך, על עורך הדין לגלות נאמנות ולעדכן את הנאשם בכל המתרחש על מנת לאפשר לו להיות עם היד על הדופק.

    כימיה: חשוב ביותר להגיע לפגישה עם עורך הדין ולהתרשם על מנת לבחון את הכימיה. להצלחתה הפגישה יש חשיבות רבה להמשך ולכן אין לוותר על הפגישה.

    המלצות: זאת ועוד, יש חשיבות עליונה להסתייע בהמלצות של לקוחות אחרים על מנת לבחון את ההיצע ולדעת האם מדובר על עורך דין מוביל בתחומו. כאשר יהיו המלצות רבות, הרי יהיה ניתן להגיד בבטחה כי מדובר על עורך דין מומלץ.

    מיקום: חשוב ביותר לבחון את המיקום של עורך הדין. אם מדובר על חשוד ממרכז הארץ, הרי אין טעם לשכור את השירות של עורך דין מדרום הארץ אלא יש צורך לשכור את השירות של עורך דין מקצועי הנמצא במיקום גיאוגרפי קרוב לנאשם על מנת שהוא יוכל להגיע אליו במהירות האפשרית בלי לבזבז זמן מיותר.

    רגע לפני סיום

    במידה והחשוד מוצא את עצמו במעצר, הרי יש חשיבות עליונה להיעזר בעורך דין מומחה בתחום על מנת להשיג תוצאה טובה ולהוביל לשחרור מהמעצר.

    קצת עליי:

    לייעוץ וייצוג מקצועי חייגו או השאירו פרטים:

    077-4447503



      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      לעורך דין וואצאפ
      דילוג לתוכן