לייעוץ התקשרו 077-4447503

    מכתב יידוע לחשוד

    מכתב יידוע לחשוד ע"י עו"ד רונן בנדל

    "חשוד" הינה הגדרה משפטית שמשמעותה היא שקיים חשד כי אדם מסוים ביצע עבירה פלילית. בשלב זה תתקיים חקירת משטרה, ובסופה יוחלט האם יוגש כנגד אותו אדם כתב אישום. אם ההחלטה היא 'כן', האדם הופך מחשוד לנאשם, ואם התביעה המשטרתית או הפרקליטות מחליטות שלא להגיש כתב אישום, התיק ייסגר והאדם כבר לא יוגדר כחשוד. שליחת מכתב יידוע לחשוד הינה חובה על-פי חוק, פרט לנסיבות ספציפיות, וזאת כשהאדם חשוד בביצוע עבירה המוגדרת כ"פשע" (עבירה שהעונש המרבי עליה הוא למעלה מ-3 שנות מאסר). במקרה שמתקבל מכתב כזה יש לפעול במהירות – רצוי בעזרת עורך דין מנוסה.

    עוד כדאי לדעת שלעיתים נשלחים שני מכתבי יידוע – המכתב הראשון מיידע כי תיק החקירה הועבר לטיפולה של היחידה התובעת (במשטרה או בפרקליטות), והמכתב השני מיידע כי מתגבשת החלטה על העמדה לדין. משרד עורכי דין רונן בנדל הוא הכתובת הנכונה לאחר קבלת כל אחד משני סוגי מכתבי היידוע. הפעולה העיקרית שיש לבצע, בהתאם לנסיבות כמובן, היא בקשה לשימוע.

    שימוע בעקבות מכתב יידוע לחשוד – דגשים חשובים

    • מזעור הסיכון להעמדה לדין – עצם ניהול משפט פלילי נגד אדם גובה ממנו מחיר יקר, לרבות הצורך להקדיש לכך זמן רב ובנוסף ישנה פגיעה בשמו הטוב. שימוע מפחית את הסיכוי להגעה למשפט, בין אם באמצעות גיבוש הסדר טיעון שמיטיב עם החשוד ובין אם על בסיס ערעור האמון של היחידה התובעת ביכולת שלה להוכיח אשמה.
    • הימנעות מחשיפת מידע שעשוי לשרת את התביעה – עורך דין מנוסה לא יחשוף במהלך השימוע מידע שעלול לפגוע בלקוח שלו.
    • עילת סגירת התיק – בחלק מהמקרים ישנה חשיבות גם לעילה שבה נסגר התיק, ועורך דין מיומן ייתן את הדעת גם על כך.

    טיפול מקצועי ומחויב

    התעלמות כשמגיע מכתב יידוע לחשוד עלולה לגרום נזק רב, מפני שחלון ההזדמנויות לפעול נסגר תוך 30 יום. בהתאם מומלץ לפנות באופן מידי לעורך דין. משרד עורכי דין רונן בנדל מתנהל בזמינות מרבית. כמו כן הבקיאות המקצועית מתורגמת לפעולה נכונה ומהירה, שנשענת גם על היכרות עם גופי התביעה ודפוסי הפעולה שלהם.

    קצת עליי:

    לייעוץ וייצוג מקצועי חייגו או השאירו פרטים:

    077-4447503



      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      לעורך דין וואצאפ
      דילוג לתוכן