לייעוץ התקשרו 077-4447503

    סחיטה מינית ברשת

    סחיטה מינית ברשת בטיפול עו"ד רונן בנדל

    האינטרנט חולל מהפכה של ממש בחיים של כולנו, ובפרט הרחיב מאוד את מנעד האפשרויות העומדות בפנינו. במקביל הוא הרחיב גם את מנעד האפשרויות של עבריינים, ולכן כיום ניתן להיתקל בתופעות כמו סחיטה מינית ברשת (Sextortion). הכוונה היא לאיום בהפצת תכנים מסוגים שונים שהם בעלי אופי מיני אלא אם כן האדם שאליו מופנה האיום ישלם סכום כסף מסוים (או טובת הנאה אחרת). משרד עורכי דין רונן בנדל מסייע למי שנסחט, ועושה זאת בזמינות גבוהה ועל סמך בקיאות מקצועית מעמיקה.

    איך מתמודדים עם סחיטה מינית ברשת?

    • סירוב לדרישות העבריינים – ההמלצה החשובה ביותר לכל מי שמתמודד עם ניסיון סחיטה מינית באינטרנט היא לא להיענות לדרישות העבריינים. תשלום, גם אם מדובר בסכום "סביר", יבהיר לאותם אנשים כי קורבן העבירה שלהם סחיט ולכן כדאי להמשיך לסחוט אותו.
    • איתור תכנים מזיקים והסרתם – עורך דין מיומן יודע גם לאתר תכנים המשמשים לסחיטה מינית אם הופצו כאלה, וגם לפעול באופן מידי על-מנת להסיר אותם מהרשת. פעולה זו מתבצעת ע"י עורך הדין מול המחלקות המשפטיות בגופים כמו גוגל, פייסבוק וכו'.
    • תביעת נזיקין – בחלק מהמקרים מדובר בהאקרים אנונימיים מחו"ל, אבל אם ידועה זהות זהות האדם שמאחורי ניסיון הסחיטה ניתן להגיש נגדו תביעת נזיקין. כמו כן ניתן להגיש תביעה כזו נגד כל מי שהפיץ את התכנים ששימשו לצורך ניסיון הסחיטה. לעיתים מספיק האיום בהגשת תביעה כזו, מצד עורך דין בעל שם, כדי להרתיע כל מי שעלול לשתף פעולה עם ניסיון הסחיטה.

    מאבק נחוש בדיסקרטיות מוחלטת

    סחיטה מינית ברשת מחייבת הן תגובה נחושה ומידית והן דיסקרטיות מלאה המתבקשת מאופי האיום. שתי איכויות אלה מאפיינות את השירות שמספק עו"ד רונן בנדל, ומאפשרות למי שמן הסתם חווה טלטלה לא פשוטה בעקבות ניסיון הסחיטה לישון בשקט. חשוב לציין כי הפעולה נגד מבצעי עבירה זו, שנחשבת לחמורה במיוחד והעונש עליה עשוי להגיע ל-7 עד 9 שנות מאסר, היא גם במישור הפלילי וגם במישור האזרחי.

    סחיטה מינית באינטרנט

    כל מי שמשתמש או משתמשת באינטרנט יודעים היטב שבמקרים רבים אי אפשר לדעת בוודאות מי נמצא בצד השני. למרות זאת, יש מקרים שבהם אדם מתפתה לבצע אקט כזה או אחר שעלול לשמש לניסיון סחיטה שלו – משום שמדובר בתוכן שהוא מעדיף שלא ייחשף, מסיבה כזו או אחרת. במקרים אחרים סחיטה מינית באינטרנט מבוססת על פריצה – לחשבון פייסבוק או אינסטגרם (כך שלאותם עברייני סייבר יש גישה להתכתבויות דיסקרטיות), לחשבון הדואר האלקטרוני (שגם בו עשויים להיות תכנים שאדם לא רוצה שייחשפו) או לסמארטפון. משרד עורכי דין רונן בנדל כבר סייע לאנשים שקיבלו איום מסוג זה, והידע הרב שהצטבר מתורגם לשירות שיועיל גם לכם, אם גם אתם נאלצים להתמודד עם התופעה.

    מה חשוב לעשות מיד במקרה של סחיטה מינית באינטרנט?

    • לא לשתף פעולה – המחשבה לפיה תשלום הסכום שדורשים העבריינים יקנה לכם שקט שגויה. במרבית המקרים, מי שמשתף פעולה, או אפילו רק מנהל משא ומתן, יגלה עד מהרה שהעבריינים לא מסתפקים בסכום הראשוני אלא ממשיכים לסחוט.
    • לתעד – כל פנייה אליכם שכוללת סחיטה על רקע מיני חשוב לתעד ולשמור (כמובן באופן דיסקרטי).
    • לחסום – בדרך כלל חסימת העבריינים באפיקים שבהם הם פנו אליכם והתעלמות מהם תגרום להם לחפש קורבן אחר.
    • להתייעץ עם עורך דין מנוסה – שיעזור לכם להבין כיצד לפעול במסגרת החוק על-מנת לנטרל את ניסיון הסחיטה, ובמקרים מסוימים אפילו לתבוע את העבריינים (מבלי שתיאלצו לחשוף את אותם תכנים ששימשו לניסיון הסחיטה).

    שילוב מדויק של הגנה והתקפה

    בכל מקרה של סחיטה מינית באינטרנט ישנן פעולות המוגדרות כהגנתיות ויש גם פעולות התקפיות שאפשר לשקול אותן, כמובן בהתאם לנסיבות הספציפיות של האירוע, של הקורבן ושל מבצעי העבירה. זוהי המומחיות של עו"ד רונן בנדל שכאמור כבר צבר ניסיון רלוונטי בנושא זה – עו"ד בנדל אמון על גיבוש אסטרטגיה מדויקת ויעילה במיוחד כדי לנטרל את ניסיון הפגיעה, לספק הגנה מלאה לאדם הנסחט ובמידת הצורך והאפשר גם להוביל לענישת העבריינים. השירות ניתן בדיסקרטיות מלאה ובזמינות מרבית שהכרחית במקרים אלה.

    קצת עליי:

    לייעוץ וייצוג מקצועי חייגו או השאירו פרטים:

    077-4447503



      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      לעורך דין וואצאפ
      דילוג לתוכן