לייעוץ התקשרו 077-4447503

    בקשת חנינה מהנשיא

    בקשת חנינה מהנשיא אצל עו"ד רונן בנדל

    "נשיא מדינת ישראל" הוא תפקיד ייצוגי. יחד עם זאת יש גם סמכויות מסוימות למוסד הנשיאות, ואחת החשובות שבהן היא האפשרות להעניק חנינה לאסירים. החנינה יכולה לבוא לידי ביטוי בשחרור מידי מבית הסוהר או בקיצור עונש מאסר, ועוד אופציה שיש לנשיא המדינה היא לקצוב מאסר עולם לכדי פרק זמן נתון. באופן טבעי נדרשות נסיבות ספציפיות כדי שהנשיא יפעיל סמכות זו, וכמו כן חשוב לציין כי הפנייה לנשיא אפשרית רק לאחר פסק דין חלוט. בקשת חנינה מהנשיא חייבת להיות מנומקת היטב, ולכן יש לפנות אל עורך דין בעל ניסיון רב. משרד עורכי דין רונן בנדל מספק שירות זה מתוך מחויבות למצוינות ועל בסיס הבנת חשיבות הנושא עבור הלקוח.

    מתי אפשר להגיש בקשת חנינה מהנשיא?

    • על בסיס המצב הבריאותי – אחד השיקולים המרכזיים של נשיא המדינה הוא המצב הבריאותי של האדם שמגיש את הבקשה. חשוב לציין כי מצב בריאותי יכול להיות גם מצב פיזי וגם מצב נפשי.
    • על בסיס האינטרס הציבורי – נשיא המדינה רשאי לשקול גם את האינטרס הציבורי, ולמשל להפעיל את סמכותו לחתום על חנינות לאסירים ביטחוניים (כך היה בעסקת שליט, שבמסגרתה חנן הנשיא אסירים ביטחוניים רבים).
    • על בסיס עיוות דין – ישנם מקרים שבהם החוק הקיים מונע מבית המשפט את שיקול הדעת, ולכן נוצרים עיוותי דין. הפתרון הוא חנינה מהנשיא, ולכן גם במקרים אלה ניתן להגיש את הבקשה הרלוונטית.
    • על בסיס מידת החסד – נשיא המדינה מוסמך להפעיל גם את מידת הרחמים והחסד כלפי אסירים בהתאם לנסיבות הספציפיות.

    פנייה אל הלב וגם אל המוח

    בקשת חנינה מהנשיא פונה מצד אחד אל ליבו של האדם שממלא את התפקיד הנכבד, ומצד שני פונה גם אל המוח מפני שנדרשים שיקולים כבדי משקל על-מנת לחון אדם שיש כנגדו פסק דין חלוט. זוהי המומחיות של עו"ד רונן בנדל, שסיים בהצטיינות את לימודי המשפטים, התמחה באחד ממשרדי עורכי הדין הפליליים הבולטים בארץ ואז ייסד משרד עצמאי שבמסגרתו צבר ניסיון רחב היקף – כולל במתן השירות הספציפי של בקשות חנינה מנשיא המדינה.

    קצת עליי:

    לייעוץ וייצוג מקצועי חייגו או השאירו פרטים:

    077-4447503



      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      לעורך דין וואצאפ
      דילוג לתוכן