לייעוץ התקשרו 077-4447503

    שינוי עילת סגירת תיק

    שינוי עילת סגירת תיק אצל עו"ד רונן בנדל

    סגירת תיק במשטרה פירושה הימנעות מגיבוש כתב אישום ועל כן גם אי העמדה לדין. לכאורה מי שקיבל הודעה כי התיק שנפתח בעניינו נסגר יכול להיות מרוצה, ולהמשיך הלאה בחייו – אבל חשוב להבין שגם לעילה שבגינה נסגר התיק יש משקל. ישנן 5 עילות אפשריות לסגירת תיקים במשטרה:

    1. חוסר אשמה – כשלא ניתן לקשור את האדם לביצוע העבירה.
    2. היעדר ראיות – כשהמשטרה מעריכה כי האדם ביצע את העבירה, אבל לא מסוגלת לספק לכך הוכחות.
    3. חוסר עניין לציבור – כשהמשטרה מעריכה שהאדם ביצע את העבירה, וגם יש לה ראיות מספיקות, אבל אין עניין ציבורי בכך.
    4. הסדר מותנה – כשהחשוד מודה בביצוע העבירה אבל לא מוגש כתב אישום כל עוד הוא עומד במספר תנאים (למשל פיצוי הקורבן).
    5. אין הצדקה להמשך חקירה – כשאין טעם בכלל לנהל חקירה פלילית לאור דלות הראיות.

    במצבים מסוימים כדאי לבקש את שינוי עילת סגירת תיק, וכמובן לעשות זאת בעזרת עורך דין מנוסה. משרד עורכי דין רונן בנדל מספק שירות זה על בסיס ניסיון רחב היקף ומחויבות מלאה לכל לקוח ולקוחה.

    שינוי עילת סגירת תיק – מידע חשוב

    • הנחיית היועץ המשפטי לממשלה – בשנת 2018 קבע שי ניצן, היועץ המשפטי לממשלה באותם ימים, כי אם הסיכוי שהחשוד אכן ביצע את העבירה המיוחסת לו נמוך, יש לקבוע "היעדר אשמה" כעילת סגירה ולא "חוסר ראיות". גם פסיקות שונות של בג"צ תומכות בעמדה זו, שמשפרת את הסיכוי לקבלת הבקשה לשינוי עילת הסגירה.
    • אפשרות הפתיחה של התיק – תיק שנסגר בעילה של "היעדר אשמה" לא ניתן לפתוח מחדש. זוהי כמובן עוד סיבה טובה לבקש את שינוי העילה.
    • מחיקת הרישום המשטרתי – "היעדר אשמה" הינה העילה היחידה שמובילה למחיקת התיק מהמרשם המשטרתי. בהתאם אם מתקבלת בקשת שינוי העילה, לאדם אין כתם על הרקורד שלו, ולא נחסמות אפשרויות שונות בהמשך החיים.

    בקשה מנומקת ומדויקת

    שינוי עילת סגירת תיק מחייב הגשה של בקשה מנומקת, מדויקת ומשכנעת. זהו אחד מתחומי המומחיות של עו"ד רונן בנדל, עורך דין פלילי עם ניסיון של למעלה מ-25 שנים. לעו"ד בנדל גם היכרות ארוכה עם גופי התביעה, שהם אלה שמחליטים מה תהיה עילת סגירת התיק, וגם איכות זו באה לידי ביטוי בכל בקשה לשנות את עילת הסגירה של תיק חקירה.

    סגירת תיק בהסדר מותנה

    סגירת תיק בהסדר מותנה

    תיקון 66 לחוק סדר הדין הפלילי מאפשר, בנסיבות מסוימות, לגבש הסדר מותנה בין אדם שחשוד בביצוע עבירה לבין רשויות התביעה (התביעה המשטרתית או הפרקליטות). עבור החשוד, התועלת העיקרית היא ההתחייבות של התביעה לא להגיש נגדו כתב אישום, כשבהקשר זה כדאי לזכור שעצם ההתייצבות בפני בית משפט היא חוויה לא נעימה שגוזלת זמן יקר ועלולה לפגוע בשמו הטוב של כל אדם. סגירת תיק בהסדר מותנה היא גם
    אינטרס של המשטרה או הפרקליטות, ולכן עורך דין מנוסה ישיג עבור הלקוח שלו את ההסדר האופטימלי. עו"ד רונן בנדל הוא עו"ד פלילי ותיק שכבר סייע לחשודים רבים להגיע להסדר מותנה מוצלח במיוחד מבחינתם.

    דגשים חשובים לגבי סגירת תיק בהסדר מותנה

    • סוג העבירה – הסדרים מותנים אפשריים עבור עבירות שעונש המאסר המרבי עליהן הוא 3 שנים.
    • עבר פלילי – הסדר מותנה ייחתם רק עם אדם שאין לו רישום פלילי ב-5 השנים שקדמו למועד ביצוע העבירה הנוכחית, וכמו כן שאין הליכים משפטיים אחרים בעניינו.
    • תנאים אפשריים – בין התנאים שעשויה להציב התביעה בתמורה לאי העמדה לדין: תוכנית שיקום, תשלום סכום מסוים כפיצוי לאדם שנפגע מהעבירה, תיקון הנזק שגרמה העבירה, תשלום סכום מסוים כקנס למדינה, התחייבות להתרחק ממקום מסוים ו/או מאדם מסוים.
    • עמדת הנפגעים – לקורבנות עבירות מין וגם לקורבנות של אלימות חמורה ישנה זכות להביע עמדה בנוגע להסדר. כמו כן רשאים נפגעי עבירות להגיש עתירה לבג"צ כנגד ההסדר עם העבריין שפגע בהם.
    • שמירה על הפרטיות – הסדרים מותנים יפורסמו, באתר האינטרנט של הגוף התובע, אבל ללא פרטי האדם שאיתו נחתם ההסדר וגם ללא פרטי קורבן העבירה.

    ניהול משא ומתן במיומנות גבוהה

    מהות השירות של סגירת תיק בהסדר מותנה היא ניהול משא ומתן במיומנות גבוהה מול הרשות התובעת, תוך הבלטת החולשות של כתב האישום האפשרי, ומצד שני נכונות להתפשר על דברים לא מהותיים מבחינת הלקוח בצד מאבק נחוש על האינטרסים המשמעותיים עבורו. עו"ד רונן בנדל אמון על ניהול משאים ומתנים מול הפרקליטות ומול התביעה המשטרתית, על בסיס היכרות מעמיקה עם גופים אלה וכן בקיאות בכל הנוגע לחוק ולפסיקה הרלוונטיים.

    קצת עליי:

    לייעוץ וייצוג מקצועי חייגו או השאירו פרטים:

    077-4447503



      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      לעורך דין וואצאפ
      דילוג לתוכן