לייעוץ התקשרו 077-4447503

    ביטול כתב אישום

    ביטול כתב אישום עם עו"ד רונן בנדל

    כשרשות תביעה מעריכה כי יש סיכוי טוב להרשעה, היא מגישה כתב אישום. עצם העמידה לדין וניהול משפט עלולים לגבות מחיר לא מבוטל מכל אדם – עקב הצורך לפנות זמן לתהליך, בשל הקושי הרגשי וגם מפני שעד לסיום בירור העניין האדם אינו חופשי לגמרי. עורך דין פלילי מיומן עשוי להוביל לביטול כתב האישום ובכך לבטל כמובן את המשפט. זוהי לא משימה פשוטה אבל גם לא משימה בלתי אפשרית, ועו"ד רונן בנדל כבר הצליח בלא מעט מקרים להוביל לקבלת ההחלטה על ביטול כתב אישום כנגד לקוחותיו.

    באילו מקרים אפשרי ביטול כתב אישום?

    • הליך מול רשות התביעה – עורך דין פלילי מנוסה יכול במסגרת שימוע, בין אם כזה המתבצע בכתב מול רשות התביעה ובין אם במפגש עם אנשי הפרקליטות או התביעה המשטרתית, לשכנע כי אין היתכנות אמיתית להרשעה, ולכן לטובת כל הצדדים יש לבטל את כתב האישום.
    • הליך מול בית המשפט – גם כשרשות התביעה לא מוכנה לחזור בה מהגשת כתב האישום, עדיין ניתן לבטל אותו, וזאת באמצעות פנייה לבית המשפט. עילה אפשרית היא פגמים שנפלו בכתב האישום, ועוד עילה מקובלת היא הגנה מן הצדק שמהותה היא הצגת סתירה בין האופן שבו נוהל ההליך הפלילי נגד הנאשם לבין עקרונות הצדק וההגינות.
    • אפשרויות נוספות – טענת חוסר סמכות, התיישנות, זיכוי / הרשעה בגין אותו מעשה שעליו מבוסס כתב האישום.

    אסטרטגיה מדויקת

    ישנן מספר דרכים לשכנע את התביעה המשטרתית או את הפרקליטות להורות על ביטול כתב אישום. מסלול אפשרי אחד הוא היעדר עניין לציבור, אופציה שנייה היא הטלת ספק בקיומן של ראיות חזקות מספיק להרשעה והדרך השלישית היא ערעור הביטחון של אנשי התביעה מבחינת היכולת שלהם להתמודד מול טיעוני ההגנה במשפט. עוד כדאי לקחת בחשבון כי לקראת שימוע נחשפים חומרי החקירה בפני עורך הדין של הנאשם, ולכן עשויים להיות לו כלים אפקטיביים לחלץ את האדם מהמשפט. זהו אחד מתחומי המומחיות של עו"ד רונן בנדל, שאמון על גיבוש אסטרטגיה מיטבית לכל תיק, ועוד קודם לכן מתנהל ביושרה מלאה ופועל לביטול כתבי אישום רק כשיש היתכנות אמיתית להצלחה.

    קצת עליי:

    לייעוץ וייצוג מקצועי חייגו או השאירו פרטים:

    077-4447503



      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      לעורך דין וואצאפ
      דילוג לתוכן