לייעוץ התקשרו 077-4447503

    הגנה משפטית מקיפה ומסורה בעבירות חמורות

    עבירות אלימות יכולות לנוע בין תקיפה וגרימת נזק קל לבין כאלה שהתוצאה שלהן היא מוות. גם כאשר התוצאה היא מוות ישנם הבדלים מוות שלא נגרם בכוונה תחילה, למשל כשזו גרימת מוות ברשלנות, הריגה או המתה בקלות דעת. עבירות רצח נחשבות לחמורות ביותר, עבירות בהן מותו של אדם נגרם באופן מכוון ע"י אדם אחר. ההבדלים בין רצח בכוונה תחילה לבין הריגה ולעיתים גם גרימת מוות ברשלנות יכולים להיות דקים. עורך דין פלילי בעל ניסיון רב בתחום יכול להביא לשינוי בסעיפי האישום ולהציג טיעונים לכך שלא מדובר על רצח כפי שהתביעה סבורה אלא על עבירה קלה יותר למרות התוצאה הקשה שהיא מוות.

    מהי הענישה בגין עבירות רצח

    מתוך רצון לשמור על ערך החיים כערך עליון בחברה, התייחסות החוק לרצח היא כאמור מחמירה מאוד. העונשים המוטלים על אדם שנמצא אשם ברצח הם כבדים מאוד, לרוב מאסר עולם אחד או יותר. לכך יכול להתווסף גם קנס כספי גבוה שצריך להיות משולם למשפחתו של הנרצח ולמדינה, מה שגורם לנזק כבד נוסף למשפחתו של האסיר. כך לא רק שהמשפחה איבדה את אחד ממפרנסיה העיקריים, כעת היא גם צריכה לשלם סכום גבוה בשל אותה עבירה. ברוב המקרים העונש על עבירות רצח הוא מאסר עולם. עם זאת, בישראל המושג מאסר עולם אינו מוחלט ויכול להיות סביב 25-30 שנות מאסר, כאשר ישנן לעיתים נסיבות בהן יאושר לאסיר גם שחרור מוקדם.

    מהם המצבים היוצאים מן הכלל במקרים של רצח

    אמנם התייחסות החוק וגם החברה אל רצח בכוונה תחילה, ההחלטה המודעת של אדם אחד ליטול את חייו ש אדם אחר היא מחמירה במיוחד, אך עדיין ישנם גם מצבים יוצאים מן הכלל המביאים לשינוי בהתייחסות החוק ובענישה. מצבים אלה יכולים להיות למשל הוכחה שלמבצע הרצח יש מחלה או הפרעות נפשיות קשות או מוגבלות שכלית חמורה. מצב נוסף הוא רצח שבוצע מתוך מצוקה, למשל בשל התעללות ממושכת של הנרצח ברוצח ומשפחתו. מצב שלישי הוא רצח שבוצע מוך הגנה עצמית כאשר לא היתה לאדם ברירה אלא לרצוח כדי להגן על עצמו.

    משרד עו"ד רונן בנדל מתמחה במשפט הפלילי, כולל בעבירות חמורות כמו רצח. הוא מייצג את לקוחותיו במקצועיות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

    קצת עליי:

    לייעוץ וייצוג מקצועי חייגו או השאירו פרטים:

    077-4447503



      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      לעורך דין וואצאפ
      דילוג לתוכן