לייעוץ התקשרו 077-4447503

    הגשת עתירה לבג"ץ

    הגשת עתירה לבג"ץ ועתירה מנהלית

    בית הדין הגבוה לצדק, בג"ץ, הוא הערכאה המשפטית הגבוהה ביותר במערכת המשפט הישראלית ומכאן שיש בידי בית דין זה סמכויות שאין לערכאות הנמוכות יותר – בתי משפט השלום והמחוזיים. לבג"ץ מגישים ערעורים על פסקי דין שנפסקו בערכאה הנמוכה יותר ואפשר גם לשקול הגשת עתירה לבג"ץ במקרים מסוימים שהחוק מתיר בהם לפנות ישירות לבג"ץ. אחד המקרים האלה למשל הוא הגשת עתירה מנהלית, כלומר עתירה כנגד עוול או חוסר צדק שחשים שבוצעו מטעם גוף שלטוני ממלכתי – רשות מקומית, גופי ציבור, כפועל יוצא מחוקי עזר עירוניים ועוד. בנוסף לכך ארגונים או עמותות יכולים להגיש עתירות כנגד החלטות של הכנסת והממשלה.

    איך מתבצעת הגשת עתירה לבג"ץ?

    באופן כללי אפשר לומר שככל ומדובר למשל בהגשת עתירה מנהלית הרי שכל אדם יכול ורשאי להגיש. יחד עם זאת, יש כללים ברורים ופורמט מקובל של הגשת עתירה לבג"ץ ולכן עדיף לפנות לעורך דין שיש לו את הידע והניסיון בכך, מה שעשוי להגדיל את הסיכויים שהעתירה תתקבל והעותר ייענה בחיוב באשר לבקשה שלו. יש הרבה דברים שצריך לבחון ולקחת בחשבון וכמובן לוודא שהעתירה מוגשת על פי הכללים לא רק המשפטיים אלא גם הטכניים שאותם יכיר רק עורך דין בעל ניסיון בהגשת עתירות לבג"ץ. העתירה צריכה להיות מוגשת בדפוס ובכתב יד גם יחד וכל הנלווים והנספחים צריכים להיות מצורפים.

    האפשרות החשובה של פנייה ישירה לבג"ץ

    על פי הדמוקרטיה הישראלית בג"ץ הוא שומר הסף והוא זה שדואג שכלל הגופים במדינה יפעלו בצורה חוקית במערכת של איזונים ובלמים. בדרך זו אפשר להבטיח הרחקת השחיתות השלטונית ומתן השירות הציבורי היעיל והטוב ביותר עבור האזרח. הגשת עתירה לבג"ץ היא כלי שבאמצעותו יכולים האזרחים לפנות ולהתלונן על גופי המדינה במידה והם חשים שקיבלו מהם שירות לא טוב או שנעשה להם עוול מצד רשות ממלכתית זו או אחרת.

    רוצים לדעת עוד על הגשת עתירה לבג"ץ? פנו לעורך הדין רונן בנדל המנוסה בהגשת עתירות ותקבלו את כל המידע הרלוונטי לכם במספר 077-4447503

    הגשת עתירה לבג"ץ

    קצת עליי:

    לייעוץ וייצוג מקצועי חייגו או השאירו פרטים:

    077-4447503



      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      לעורך דין וואצאפ
      דילוג לתוכן