לייעוץ התקשרו 077-4447503

    צו מעצר בינלאומי – כל מה שצריך לדעת

    צו מעצר בינלאומי הוא צו מעצר אשר מאפשר מעצר של חשוד בביצוע עבירה פלילית גם כאשר הוא יוצא מחוץ לגבולות המדינה בה ביצע את העבירה או בה הוא נאשם בביצועה. כלי חשוב זה משמש את זרועות החוק על מנת לתפוס פושעים אשר מנסים להתחמק מעונש על ידי בריחה מהמדינה. צו מעצר זה מגיע בשני אופנים – צו מעצר סמוי וצו מעצר גלוי. הצו הסמוי ניתן במקרים בהם רשויות של מדינות שונות עובדות יחד על מנת לתפוס במהירות פושע שחמק אל מדינה אחרת ללא ידיעתו. עורך דין המתמחה בתחום זה מבצע בדיקה מקיפה על מנת לאתר צווים שיצאו נגדכם. על מנת לבטל את צו המעצר ולשחרר את העצור, יש לפעול בו זמנית מול המדינה בה נעצר החשוד והמדינה שהפעילה נגדו את צו המעצר.

    אחת הדרכים להתמודד עם אזרח ישראלי עצור במדינה אחרת היא לפעול בכיוון של בקשת הסגרה. חשוב לוודא שמתייחסים לעניין ברצינות ומקצועיות, מה שיעלה את הסיכויים לקבלת שיתוף פעולה מצד המדינה שבה הוא מוחזק במעצר. לפעמים, הבקשה תתקבל לאחר מתן הבטחה למיצוי או המשך הליך משפטי בישראל ולכן, עורך הדין המטפל בעניין יהיה חייב להיות בעל ידע וניסיון רבים ככל האפשר בתחומים סבוכים ומאתגרים אלה. התחום מערב לא רק את העצור עצמו, אלא את היחסים בין המדינות ובלא מעט מקרים, יערבו גם פוליטיקה, מדיניות חוץ או אינטרסים שונים בין מדינות.

    ישנם כמה וכמה תנאים ותקנות אשר יקבעו האם אזרח ישראלי יהיה בר הסגרה למדינה אחרת במידה ויתגלה כי ביצע בה עבירה על החוק, למשל, אמנות והסכמים הדדיים בין ישראל לבין מגוון מדינות. לא כל ההסכמים הם אחידים בדרכי ההתנהלות שלהם, לכן חשוב שיהיה בתמונה עורך דין שיידע בדיוק להתמודד ולהתנהל מול עניין ההסגרה וגם יבין את המשמעויות וההשלכות על פי המדינה. בצורה זו, הוא יוכל להציע ללקוח את השירות הטוב ביותר, שיעזור לאזרח הישראלי לצאת לחופשי.

    צו מעצר בינלאומי אצל עו"ד רונן בנדל

    בעידן שבו העולם הוא כפר גלובלי, ובני אדם רבים מעורבים במגוון רחב של פעילויות מחוץ לגבולות ארצם, יש באופן טבעי צורך בגוף שיסייע למשטרות השונות למלא את ייעודן, גם כשאדם החשוד בפלילים נמצא במדינה אחרת. בדיוק למטרה זו הוקם הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי, או בקיצור המוכר – אינטרפול. המוסד רב החשיבות הוקם לפני כ-100 שנים, ובין השאר הוא מוסמך להנפיק צווי מעצר בינלאומיים. צו מעצר כזה יופעל נגד האדם בכל אחת מהמדינות החברות בארגון, ולכן הוא מגביל במידה משמעותית את היכולת של אדם לנוע בעולם (וכמובן מסכן אותו במעצר). משרד עורכי דין רונן בנדל מטפל גם במקרים מורכבים אלה, מתוך בקיאות בחוק הבינ"ל ומחויבות אמיתית לכל לקוח.

    איך מתמודדים עם צו מעצר בינלאומי?

    • בירור האם קיים צו מעצר בינ"ל – ישנם צווי מעצר בינלאומיים חסויים. במקרה כזה האדם כלל לא מודע לקיומו של הצו, יוצא לחו"ל – ונעצר במפתיע מבחינתו. על-מנת להימנע מסיטואציה שכזו, ניתן לפנות לעורך דין עם מומחיות בתחום, שיערוך בירורים מתאימים (ישנן דרכים לפעול גם כשהצו חסוי).
    • פנייה למשטרת ישראל – במקרים שבהם יוזמת הוצאת צו המעצר הבינלאומי היא של משטרת ישראל (שמבקשת לעצור אזרח ישראלי השוהה בחו"ל), עורך דין מומחה יפנה למשטרה על-מנת לבטל את הצו. דרך נוספת היא לאתר פגמים בהליך הוצאת הצו, דבר שיוביל לביטולו.
    • פנייה למשטרה זרה – גם אם משטרה במדינה אחרת היא שזו שהוציאה את הצו, ניתן לפעול מולה, בהתאם לחוקי אותה מדינה.
    • פנייה לאינטרפול – במקרים רבים מומלץ לפנות ישירות לאינטרפול, שהוא הגוף שכאמור מנפיק צווי מעצר בינלאומיים. בקשה מנומקת ומלווה באסמכתאות תאפשר לבטל צו שכבר הוצא.

    בירור מעמיק וטיפול יסודי

    בירור קיומו של צו מעצר בינלאומי וביטול הצו מחייבים התנהלות אחראית ויסודית במיוחד. משרד עורכי דין רונן בנדל נוסד בשנת 1997, וצבר מוניטין מרשים בזכות שירות המוקפד שכולל ליווי אישי, מקסימום תשומת לב לכל פרט ופרט ומציאת הדרכים היעילות ביותר לטיפול בכל מקרה, לרבות מצבים שבהם אדם עלול להיעצר ברגע שינחת בשדה תעופה כזה או אחר.

    קצת עליי:

    לייעוץ וייצוג מקצועי חייגו או השאירו פרטים:

    077-4447503



      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      לעורך דין וואצאפ
      דילוג לתוכן